Emas sebagai penyimpan sebenar nilai kekayaan

Tips membeli dan menyimpan emas



Buy gold bars and coins instead of jewelry for investment. You may not get a good price for jewelry because of making and processing charges involved in it.

Look for hallmark or BIS sign on gold bars and coins. It is a sign of quality and purity.

Buy physical gold only from a well-known dealer or bank.

Gold should be viewed as a long-term investment.

Gold investors should not be "buy today and hope to make money tomorrow".

Gold should be seen as a store of value and insurance for your portfolio. When you buy insurance, you are not expecting to die tomorrow.


=================================================================================

Berminat untuk menjadi Dealer. PG?...hubungi saya khairul (+6012-989 7399) insya Allah saya akan bantu dari A - Z ...
===============================================================================

Promosi Dealer RM20,000.00

Pada hari Rabu 27 Okt 2010, Public Fine Gold International melanjutkan lagi promosi Dealer 20K.



Promosi ini dilanjutkan untuk tempoh 2 bulan lagi iaitu sehingga penghujung Disember 2010. Jadi, kepada sesiapa yang pernah menyimpan hajat untuk menjadi Peniaga Emas Public Gold, anda boleh hubungi saya @012-9897 399. Emas adalah sesuai untuk dibeli pada setiap masa dan sejarah harga emas tpada ahun lepas meningkat sehingga 37% dan pada tahun ini, harga emas telah meningkat lagi sehingga menghampiri 30%

Kenapa Perlu Rebut Peluang Ini?

Seperti yang telah saya jelaskan sebelum ini...Fahami ini betul2 sebelum membuat tafsiran. Modal 20k tu bukannya anda bayar tanpa mendapat apa2, tetapi anda akan dapat emas yang juga bernilai 20k. Tidak seperti kebiasaannya untuk menjadi Dealer anda perlu membeli set yang saya sebutkan di atas, tetapi kali ini anda cuma perlu membuat pilihan emas jenis apa yang anda mahukan, asalkan nilainya sampai atau lebih daripada 20k, secara automatiknya anda telah bergelar Dealer Public Gold yang sah! So, di mana kerugian anda? Ingat, Public Gold menjamin ketulenan emasnya. Dan emas yang dikeluarkan cuma jenis 999 dan 916. Jadi anda tak perlu risau jika selepas anda dapat emas tu, tiba Public Gold tutup kedai (hehe..katakanla ye). Andai terjadi macam ni, anda tak perlu susah payah pergi cari Public Gold, sebab emas anda yang bernilai 20k itu masih berada di tangan anda dan ianya diterima di mana-mana sahaja kedai emas. Kedai emas mana yang tak mahu beli emas kedai lain?

Public Gold memberi peluang untuk anda menjual emas keluaran mereka sendiri. Setiap jualan yang anda buat, anda akan mendapat komisen sebanyak 1.5%. Menarik bukan? Di samping boleh meniaga dan meraih komisen, anda sebenarnya mempunyai peluang untuk membuat keuntungan sehingga hampir 6% dari hasil jualan. Sebarang persoalan boleh lah hubungi saya.

Assalamualaikum warahmatullah dan salam sejahtera. Harap kita semua sihat sejahtera dan berada di dalam rahmat Allah sentiasa.

Sebenarnya sudah hampir setahun perkara yang sangat mengembirakan telah diwar-warkan dan saya ingin berkongsi bersama anda semua terutama bagi peminat, pelabur dan penyimpan emas (gold bullion/wafers collectors).

Public Gold menawarkan peluang perniagaan kepada individu untuk menjadi agen mereka dengan modal yang sangat berpatutan iaitu nilaian dalam kurang lebih 250g emas sahaja (RM20,000.00) bergantung kepada harga emas semasa.

Saya berpendapat peluang yang ditawarkan ini adalah sangat menarik dan perlu direbut secepat mungkin.

Imbasan kembali tentang Public Gold.

Pada 4 November 2008, Public Gold telah menawarkan peluang kepada individu, syarikat dan koperasi untuk menjadi agen mereka.

Namun modal yang diperlukan adalah tinggi, sekitar RM250,000. Jadi ia sedikit sebanyak menjadi halangan kepada mereka yang berminat untuk menceburi business emas ini, walaupun ianya adalah perniagaan yang menguntungkan.

Sekarang modal agen hanyalah RM20,000.

Public Gold telah membuka peluang menjadi agen kepada mereka yang berminat dengan modal yang minima. Sekarang, dengan modal RM20,000.00 anda sudah boleh menjadi agen Public Gold dan boleh mulakan perniagaan emas anda sendiri. RM20,000.00 tersebut adalah untuk belian stok emas 999.9 (starter kit - seperti gambar sebelah kiri ni) Public Gold, contohnya gold wafer 100 gram, gold wafer50 gram, gold wafer 20 gram dan dinar emas 916 (1 dinar, 5 dinar dan 10 dinar).





Pada pendapat saya modal tersebut adalah sangat berpatutan bagi business emas ini. Satu peluang keemasan yang perlu direbut segera.

Dengan menjadi agen Public Gold anda boleh membeli dan menjual produk-produk keluaran Public Gold seperti:

Gold wafer 20 gram

Gold wafer 50 gram

Gold wafer 100 gram

Gold Coin 50 gram

Dinar Emas (1 Dinar, 5 Dinar dan 10 Dinar)



Kesemua produk Public Gold adalah untuk pelaburan emas, senang dijual dan perbezaan antara harga belian/jualan lebih rendah. Very hot item



Gold Bar 20 gram, 50 gram dan gold coin 50 gram


1 Dinar, 5 Dinar dan 10 Dinar Emas 916 (22K)

Kebaikan menjadi agen Public Gold.

1. Produk Public Gold sangat mudah untuk dijual. Ini kerana Public Gold menjual emas pelaburan dengan harga yang lebih rendah berbanding harga di kedai emas. Perbezaan diantara harga belian dan jualan adalah sangat kecil iaitu di sekitar 5% - 6% sahaja berbanding dengan kedai-kedai emas diantara 10% - 18%.

2. Gold bar Public Gold tetap diterima walaupun tercalar, bengkok, kemek asalkan beratnya tetap sama (tidak berubah). Jadi, peace of mind kepada pembeli emas Public Gold ni.

3. Stok yang sentiasa ada. Walau harga emas naik atau turun, kita tetap boleh order daripada Public Gold. Tidak pernah mereka cakap stok tak ada. Stok sentiasa ada.

4. Agen diberi pamplet secara percuma oleh syarikat PG. Jadi senang untuk kita buat promosi.



Dengan pamplet, Senang sikit nak promote.

Target Jualan Bulanan.

Bagi agen yang baru dilantik, terdapat target jualan bulanan iaitu RM20,000 sebulan. Ini adalah untuk memastikan agen-agen yang dilantik memberikan komitmen di dalam business ini, bukan semata-mata hendak membeli emas dengan harga diskaun. Bagi saya, sales RM20,000 sebulan memang mudah untuk tercapai jika berusaha lebih sedikit, yang penting kesungguhan dan minat yang mendalam perlu ada dalam diri agen masing-masing

Kesimpulan.

Ini adalah satu peluang keemasan yang terbaik. Jika anda mempunyai modal RM20,000.00 dan juga berkeinginan untuk mencari peluang perniagaan yang menguntungkan, maka menjadi agen Public Gold merupakan pilihan yang terbaik. Bukan sekadar mendapat keuntungan, malahan menyediakan ruang dan peluang bagi kita untuk berkongsi ilmu berkenaan kepentingan emas dengan masyarakat di luar sana. Kita beroleh keuntungan, mereka beroleh manfa'at dari ilmu yang kita berikan, sama-sama mendapat keuntungan dan manfa'at.

Jika berminat,
Hubungi saya Khairul Annuar Ismail (PG000203) nuar96@yahoo.com

Jika anda berminat untuk menjadi agen Public Gold walaupun anda tidak dapat menyediakan modal sebanyak RM20,000.00, anda boleh menghubungi saya dengan menghantar pertanyaan ke email nuar96@gmail.com ataupun letakkan di bahagian komen atau call me@++6012.9897.399. Saya amat berbesar hati sekiranya dapat membantu anda menjadi usahawan emas yang berjaya.

Apa tunggu lagi, rebutlah peluang ini sekarang!



Wednesday, May 29, 2013

Malaysia linked to world’s largest money laundering scheme, NYT reports


Asian currency notes are seen in this photo illustration in Singapore January 17, 2013. — Reuters picKUALA LUMPUR, May 29 ― Unlicensed money exchangers in Malaysia had aided the operators of a global currency exchange that ran a US$6 billion (RM18.33 billion) money-laundering operation online, a hub for criminals peddling in everything from stolen identities to child pornography, The New York Times (NYT) reported.
The currency exchange called Liberty Reserve is believed to be the world’s largest cyber money-laundering case and was based in the United States but operated well beyond the country’s borders as well as traditional international banking regulations, providing easy and anonymous cover increasingly sought by criminals to fund their activities, the widely-read daily reported, citing American law enforcement officers.
Liberty Reserve was responsible for laundering billions of dollars over the past seven years, conducting 55 million transactions that involved millions of customers around the world, including about 200,000 in the United States, according to US federal prosecutors who were reported to have announced the charges against the currency exchange in Manhattan yesterday.
According to NYT which cited the charges, Liberty Reserve’s system was designed to let people move sums large and small around the world just by setting up an email address, which did not require the user’s identity to even be validated.
Liberty Reserve also did not take or make cash payments directly but used “third-party ‘exchangers’” that “tended to be unlicensed money-transmitting businesses without significant government oversight or regulation, concentrated in Malaysia, Russia, Nigeria and Vietnam”.
Still citing from the charge sheet, the NYT reported that the “third-party exchangers” would take and make payments, and then credit or debit the Liberty Reserve account, allowing the latter to avoid collecting any banking information on its clients and not leave a “centralized financial paper trail.”
The people who accepted Liberty Reserve’s currency were “overwhelmingly criminal in nature,” according to the indictment as reported by the NYT.
“They included, for example: traffickers of stolen credit card data and personal identity information; peddlers of various types of online Ponzi and get-rich-quick schemes; computer hackers for hire; unregulated gambling enterprises; and underground drug-dealing Web sites,” the daily cited the charges as reading.
“As alleged, the only liberty that Liberty Reserve gave many of its users was the freedom to commit crimes — the coin of its realm was anonymity, and it became a popular hub for fraudsters, hackers and traffickers,” Preet Bharara, the United States attorney in Manhattan was quoted saying at the news conference in Manhattan yesterday.

0 comments:

Post a Comment

 

Where you from

Who's online

Tips Pelaburan Emas | Gold Investment Tips